maandag 15 maart 2010

Even lunchen....lekker gewinkeld.......

Als wij samen een dagje vrij zijn gaan we meestal toch proberen wel wat leuks te doen.........
Zo ook afgelopen donderdag,we hebben heerlijk even geluncht in ons favorieten lunch/kookwinkel in Culemborg   Willemien eetwaar en dat was heerlijk gewoon even een paar uurtjes kletsen onder het genot van een lekker hapje..................kan het iedereen aanbevelen als je er in de buurt bent !

Ze geven ook kookworkshops dat is ook heel gezellig ,ik heb dat een keer  gedaan met al onze nieuwe buurvrouwen van ons appartement  ......
Je kunt daar de leukste en lekkerste dingen kopen................van schaaltje tot pestokruiden..........

Rein heeft mij erg verwent want ook ik kreeg een kadootje van hem wat daar vandaan komt !


Het staat hier nog ingepakt op de foto................verrassing !! verder zijn we nog even langs Juule geweest als we in Culemborg zijn gaan we ook daar altijd even naar binnen ,daar heb ik het ei gekocht wat op de foto staat en de koppen leuk he?? zo 'n leuke winkel is dat .........daar koop ik eigenlijk altijd wel wat !

Dat is voor mij bijzonder want eigenlijk koop ik heel weinig in andere winkels..............ik zit zo dicht bij het vuur zeg maar om zelf leuke dingen in te kopen................dat ik daar ook graag gebruik van maak !!

Maargoed ik zal jullie niet langer in spanning laten het uitgepakte kadootje ziet er zo uit .....

Het zij baba 's in limoencello...........zoooooooooooo lekker kennen jullie dit?? nou het zijn heerlijke cakejes die dus in de limoencello zitten...yammie yammie dus.heerlijk bij citroen ijs..........bij de meeste van onze eters hier HET gewilde toetje..............dus als het potje weer leeg is gaan we weer lunchen..........................hihiiiiihihihih!!

Verder vergeet ik bijna mijn mooie botermesjes te laten zien ook deze komen bij Willemien vandaan.....



Ik zal de bovenkant van de vaas ook even laten zien............


Mooi he?? die donker paarse tulpen...........verder als ik toch bezig ben deze kleine ienemienie orchideetjes nog even meegenomen uit de winkel ..








Staat toch leuk zo.en iris is er ook tevreden mee zo te zien...........en als afsluiter van deze gezellige dag kwam Rein nog met dit hart aanzetten nou zo lief weer,hij is gemaakt van hederabessen.....mooi he??......................mijn dag kan niet meer stuk hoor ...........


Ik vind hem echt super................nog een keer dan ............................moet er wel bij bijvertellen dat hij hem zelf gemaakt heeft zoals jullie wel zullen begrijpen..........


En ik moet eerlijk zeggen het is nu maandag,en de bessen drogen mooi in dus denk dat ik er lang plezier van zal hebben....................Fijne blogweek allemaal.................lieve groetjes van mij....

Oja ik krijg zoveel reacties............ op mijn vorige post wel 55 !!! en wil jullie daar heel hartelijk voor bedanken  !!!..ik ben er erg blij mee .................

47 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk toch om jezelf eens een keer te verwennen en om zo verwend te worden want dat mannetje van je, die kent er wat van. Het hart is supermooi!!
Lieve groet, Sonja

kienkele zei

Hoi Ria, wat een gezellige post weer. Zo te horen heb je een heel leuk weekend gehad. Enneh.... als je zoveel reacties krijgt, dan vindt men het blijkbaar gezellig bij je!!!!
Fijne dag, lieve groet, Tineke

Mayflower zei

Hoi Ria, kan Rein hier niet een paar weken in de kost hihi. Wat wordt jij toch heerlijk verwend (zeg ik met lichte jalouzie) Prachtig vind ik het hart en ook de kopjes zou ik niet hebben laten staan. Die cakes ken ik niet, maar je beschrijft ze heerlijk, toch maar es kijken, dat citroenijsje op een warme zomeravond spreekt mij wel aan. Ohhh...en wat ligt die lieverd heerlijk op de bank.
Ik wens je een fijne dag.
Lieve groet, Mea

Enjoy the Seasons zei

Hallo Ria,
Erg leuke kopjes zijn dit zeg! Ik had van baba 's in limoencello nog nooit gehoord!! Best apart vind ik.
Groeten Vroni

André en Inka. zei

Hoi Ria,dank je wel voor je lieve berichtjes op onze blog,het gaat weer iets beter alleen heb ik totaal geen energie om iets te ondernemen.Heel vreemd voor mij want, ik barst altijd van de energie maar,er komt totaal niets uit mijn handen.Maar goed,dat zal allemaal wel weer goed komen maak, me er verder ook niet zo heel druk over.Vroeger noemde ze me thuis als altijd al de wervelwind.
Wel, zijn we in het huis van mijn moeder bezig wat, al aardig opschiet.
Wat een heerlijke cadeau’s heb je allemaal gekregen van Rein en zelf gekocht.Wat bof je met Rein,nu mag ik ook niet klagen,hóór, met mijn lieverd die komt ook altijd met iets liefs voor me thuis.
We boffen maar met zijn tweeén.

Een hele fijne maandag,lieve groetjes Inka en André en een knuffel voor de diertjes.

Marion zei

Hoi Ria,

Wat een heerlijk gezellige post heb je geplaatst.
En wat heb je ontzettend leuke dingetjes gekocht, dat ei helemaal super!
Gezellig hoor zo'n dagje samen op stap!
En die Rein van jou maakt super leuke dingen hoor!
Fijne week
lieve groetjes Marion

Kom Achterom zei

Goedemorgen Ria,
Oh wat ziet dat er leuk uit zeg, je hebt inderdaad maar weer geboft hoor!
Het is weer super leuk om bij jou binnen te kijken hoor voelt een beetje als koffie drinken bij de buurvrouw zo even binnen wippen je kent dat wel!
Zo voelt het als je bij jou op je site komt vind ik daarom komt natuurlijk iedereen even binnen wippen.
Nou ik was dan je eerste koffievisite vandaag
Ik ken je potje met cakejes niet maar alleen het potje ziet er al uit om op te eten!!!
Wat een heerlijke schat ook trevor bedoel ik dan hé zo op dat koffertje.
Zie ik nog even uit mijn ooghoek.
Nou een fijne dag en tot snel
Yolanda
En o ja sinds jij en ook nog anderen mijn give away hebben geplaatst krijg ik ontzettend veel bezoekers!! HELEMAAL LEUK!!

Karin zei

Oooh Limoencello. Is ook gewoon lekker zonder iets erin, als borreltje na het eten jummie. Doet me aan de zomer denken! Fijne dag.
Karin

Enjoy the Seasons zei

Hallo Ria,
Bedankt voor je leuke bericht en dat je mijn blog ook gaat volgen!! Ik volgde jouw blog ook al...
Nog eens groeten,
Vroni

by kuzz zei

Oooh Ria wat ben je weer verwend met allerlei mooie en lekkere dingen! Heerlijk gewoon!
En dat hart....super mooi van die bessen! Bij ons eten de duiven er hele dagen van..zooo jammer want ze zijn zo mooi om ergens in te verwerken he! Jou mannetje heeft het weer met liefde voor je gemaakt, dat straalt er af!
Zal mijn mannetje toch ook eens mee moeten laten kijken op jou blog hihi...
Dat ei is ook helemaal geweldig en die kopjes agh....ik kom gelijk om de koffie haha!
Fijne dag nog!
liefs, Erna

Pierelantijntjes zei

Wat heerlijk om zo samen een vrije dag door te brengen. En van die cakejes, daar heb ik echt nog nooit van gehoord maar als ik ze ooit ergens tegenkom ga ik ze eens proeven. Ben nogal een lekkerbekkie namelijk. Wat een leuk ei heb je gekocht. En het hart wat Rein gemaakt heeft is ook een toppertje zeg. Fijne week toegewenst,
Lieve groet van Ester

Stina zei

Cute and nice things. Fine photos.:-) Hug Stina

Josephine zei

Ooh Ria, wat een gezellige post, en je beschrijft het ook zo heerlijk enthousiast dat ik er voor me gevoel gewoon een beetje bij ben. Heerlijke verwennerijen en dat hart is SUPER mooi en lief, je treft het maar met zo'n lieverd als man te hebben, zuinig op zijn hoor, hihi. Ook je bloemen en kleine orchideetjes zijn zo schattig, en alle lekkernijen.......mmmmmmmmm, denk dat ik maar even op de koffie kom...

Fijne blogweek,
Lieve groetjes, Josephine

Rosemary and thyme zei

Hi Ria!

I have to tell you, I did not make the eggs.
i bought them!
Wonderful pictures from you. I like the cup and the egg, and of course the beautiful heart hanging on the door!
Have a nice day:)

Tove

Claudia Leertouwer zei

55 Berichtjes, wow dat is veel maar je bent zelf ook zo'n trouwe schrijfster. Je verdient het! Groet, Claudia

La Maison zei

Dat was dus een heel leuk dagje daar in Culemborg. Geniet van je week en groetjes
Hermine

Unknown zei

Those tulips are beautiful! And the pesto herbs also sounds wonderful!

Happy New Week to you Ria ~

:) T

Janean zei

Ria, verbazend dat geschenken en de bloemen HEEL mooi zijn!

ria, amazing gifts and the flowers are VERY beautiful!

Miss Gracie's House zei

Such pretty things and good times!
Rene'

alma zei

Hoi Ria,

Wat ben jij lekker verwend door Rein! Het ziet er lekker en gezellig uit. Ik heb die baba's nog nooit gegeten maar als ik het eens tegenkom moet ik toch maar eens gaan proeven.

Groetjes
ALmay

Home and Lifestyle zei

Wat gezellig je verhaal! Ik ken je lekkernij niet, maar het klinkt wel heel erg goed! Rein legt jou ook steeds maar in de watten...wat een droomvent....leen je hem ook wel eens uit ha ha!

Ben je al bij Dille & Kamille geweest! Ze zijn inderdaad leuk, had ze helemaal niet voor die kwarteleitjes gekocht maar eenmaal thuis komt dat dan ineens opborrelen!

Geniet van je bloemenpracht en tot gauw!

Lieve groet, Ingrid

Bonjade zei

Zegge doe mij zo'n man......hoezo jaloers...?
Ik wil ook zo'n hart, super gewoon.
En al die verwen dingen die je krijgt.....wah.......wahhhh!!!!!
Fijne avond

Thamar, zei

hoi Ria

wat heb je het toch gezellig in je huis, helemaal super. Ik sluit mij ook helemaal aan met de mensen hier boven mij.
Fijne avond
gr Thamar

Anoniem zei

Zo dat was echt een heerlijk daagje als ik het zo is lees en wat een leuke cadootjes,woww,Culemborg ben ik weleens geweest,maar zie al dat ik nog een keer wil haha,je besjeskrans vind ik helemaal top,botermesjes wil ik ook nog graag,maar dan voor bij de toastjes,ik heb nu altijd het gewone bestek en dat is echt onhandig,dat dienblad op de tafel,zou het hier ook goed doen ;-) en ja bloemen vind ik altijd super,je hebt er een pracht post van gemaakt,lieve groet Joke.

~*~ saskia ~*~ zei

Hi Ria, prachtig kunstwerkje weer van manlief. Heerlijk om ze een dagje samen vrij te zijn. Lekker genieten!
Een leuke nieuwe week. Toedeloeoeoeoeoeoe

~*~ saskia ~*~ zei

Wil nog even zeggen dat ik jouw reacties altijd zo leuk, grappig en origineel vind! Echt heel leuk!! Welterusten voor zo meteen, lieve Ria! x

bellaboo zei

Hello!
Thnkyou for coming to visit my blog.I love your dogs!Also love Limoncello too.Nice with ice cream!

Bellaboo :o)

Kathy @ Sweet Up-North Mornings... zei

Hello Ria...I feel in love with your berry heart!!!!

How sweet of your husband!
Lemoncello looks wonderful...MMMmmmm.
Love the eggs too.
Such sweet things.

We worked in the yard most of the day today!
60 degrees out! what a gift!

I'm still watching the mailbox...It will take a while I'm sure...don't worry!

xoxo~Kathy @
Sweet Up-North Mornings...

koralee zei

Love your Easter treat! Your heart on your door is so so lovely! xo

Deb zei

Such lovely gifts! I wanted to tell you that my husband loves your dogs and your car! Enjoy your day Ria

Loveforpiemonte zei

Wat een man heb jij toch he! Gezellig zo'n dag samen op pad. Wij gaan ook vaak samen weg, het liefst een weekend naar een andere stad, hotel erbij en verkennen maar, altijd gezellig!
Die cakejes die klinken wel erg lekker hoor ken het niet maar water liep me in de mond hahaha.
Fijne dag,
Groetjes Madelon

FRAMBOISINE zei

Je croisque mon précédent commentaire n'est pas passé, alors je vais juste répéter que je suis en admiration devant ce magnifique bouquet de tulipes ! Des couleurs chaudes comme je les aime, c'est un régal pour les yeux... à tout bientôt et belle journée.

Ger zei

Ha Ria,

Wat heerlijk is dat hé ff saampjes er op uit.
En dan ook nog die leuke verwennerijtjes als extra.
Kwam vorige week ook van dat soort winkeltjes tegen in Hoorn en dacht.....die zouden bij mij in de buurt moeten zitten, hadden ze een goede klant bij.

Ik maak wel eens Savarin gedrenkt in rum, mmmmm.....

Hoe jou Rein dat doet met dat hart van Hedera bessen??
Ik heb muren helemaal van die klimop,in het voorjaar/zomer als de gele bloemetjes komen met het gegons van de bijtjes en daarna de besjes groen zijn knip ik wel eens wat ranken af voor in oude kruik,maar dan liggen de besjes de andere dag al op de tafel, in de winter en ook nu nog zijn de bessen stevig en zwart.
Snap dus niet in welk jaargetijde het hart gemaakt is, omdat de bessen groen zijn.....

Fijne werk en blogweek!
Lieve groet,
Ger

Stina zei

Hug to you my friend.:-)Stina

Haikey love of living zei

Heerlijk zo'n dagje :)
Wat heeft je man weer een prachtige krans gemaakt!
Ik heb ook heel veel van die bessen en zodra ik vrij ben ga ik er mee aan de slag.
Wat lief dat je op m'n blog nog vraagt hoe het met me gaat. Ik kan je zeggen dat het stil is in huis. Het moeilijkst vind ik toch dat ik m'n dag anders moet gaan inrichten maar de tijd heelt de wonden, maar de herinnering blijft.

Lieve groet, Haikey

Monique zei

Werkelijk géén idee wat je nu bedoeld met dat potje. Is dat écht zo lekker? Moest ik me er maar eens over gaan buigen hé?

Leuk dat je net bij me was, zat zojuist jouw stukje te lezen toen de telefoon ging en ik net iets later jouw reactie binnen kreeg. Grappig ;o)

Zag later ergens anders dat de foto's uit een J d' Arc magazine kwam. Klopt dat? Vind ze zó mooi! Maar die eerste doet het hem hoor. Dát wordt ook een plaatje uit mijn eigen tuin! ;o)

Les Cotrions zei

Hello Ria! My eyes are watering but I could resist! Congratulations for you faboulous kitchen! I'm sorry not to be among the 55 comments! I'm happy you had a so special day! Nice stuff, stunning flowers and so pretty heart wreath!
I'm sure tomorrow my magazines will be here!!!
Hugs
Vale

Pas de deux zei

Dag Ria, Eindelijk kan ik je post beantwoorden. Het is de hele week al moeilijk om op je blog te komen. Wat leuk dat je zo lekker gegeten hebt in Culemborg.Wij zijn er ook regelmatig geweest. Smullen daar. Mooi hart trouwens. Hartelijke groet van Lilian

Rosemary and thyme zei

HA,ha,ha,... it`s ok. I`m not so sure I like it either... It`s fun to get different reactions!

Tove

alma zei

Hoi Ria,

Bedankt voor je leuke reactie(s)! Het is leuk om al die post te lezen. Nee hoor de nachtkastjes waren van de buurvrouw/vriendin geweest en tsja... ik had ze al weer terug gegeven voordat we ze gepimpt hadden! Maar we zijn wel lekker aan de slag geweest en hebben voor mijn interieur nog een sidetable en een leuk rond tafeltje opgeknapt.

De waxinelichtjes (houders) uit het eerste blog ziin van Braxton en je kunt ze aan een ijzeren draad ophangen. Erg leuk!

Geniet je nog lekker van je bloemen!! Gezellig zag het er uit!

Groetjes
Almay

Kathy @ Sweet Up-North Mornings... zei

Hi Ria ... Just letting you know ... IT'S HERE !!!!!!!!!!!
I'll post it tomorrow ... so come see!
I can not wait to sit down with a cup of tea and just melt into Joan of Arc Living!!
The clip is wonderful and every other detail ...
Only in Blogland can we communicate with friends so far away ...
Love every thoughtful piece!

xoxo ~ Kathy Mornings @ Sweet Up-North ...

A home far away zei

Lovely blog and great photos!

Hugs Gunilla in Singapore

Anna-Malin zei

beautiful things you´ve got there!!
just love the colour of the tulips!!

greetings
anna-malin

FEDERICA zei

Thanks for stopping by and for all your sweet wishes and words darling! The idea of the bouquet is soo sweet :-)
I will let you know, we are not very close...
Hugs,
Federica.

Stina zei

Thank you my friend.:-)
Have a nice evening.:-) Kram

~*~ saskia ~*~ zei

Oooo, en dat word ik nou van jouw posts en je lieve lieve reacties... een fijne avond, lieve Ria. x

Pearl zei

Oh I wish I was in Dutchland right now, such beautiful flowers you have it makes my head spin with such beauty. You also got some very nice gifts I like, the cup is too cute and I really like the butter knives! I is so fun to see another countrys gifts because they can be so different. Pearl