vrijdag 19 maart 2010

De lampetkan

En het gaat maar door het verzamelen...........................zo blij was ik en ben ik nog steeds......toen man lief met een grote doos kwam aanzetten op mijn verjaardag,nu alweer 2 jaar geleden,
wat kwam eruit??
Deze geweldige lampetkan met 2 zeepbakjes.........mooi he??!! hij heeft dat helemaal zelf geregeld ik wist er niks van ! zo lief.............wij hebben hier ook een heel servies van,..........hier zal ik ook eens wat foto's van maken om jullie te laten zien........

 
Hij is van Petrus Regout.......

en komt uit het jaar 1880 !!!! hoe bestaat het hij is op een heel klein haarlijntje na helemaal gaaf netjes !! wat een verrassing was dat...................... hij staat hier te pronken in de hal dus iedereen die binnen komt ziet hem gelijk !!

Het decor heet Plata en bestaat uit verschillende vogeltjes,het bestaat ook nog in twee kleuren blauw..............maar ik ga toch echt voor bruin zo chique..........

 

Nou nog een foto...................en dan hou ik erover op !!

Ben benieuwd wat jullie er van vinden ??

Fijne dag verder groetjes Ria   .

47 opmerkingen:

Kathy @ Sweet Up-North Mornings... zei

Beautiful Ria ...
How lucky you are!

I sat out in the sun this afternoon ... and enjoyed every page of Jeanne d'Arc Living ...
WONDERFUL.
Used everthing else in little Arrangments throughout the house ...
Love it all,
xoxo ~ Kathy
Sweet Mornings Up-North ...

Claudia Leertouwer zei

Geef mij ook zo'n man! Groet, Claudia

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Hij is prachtig, ook van vorm. Maar natuurlijk is het ook heel dierbaar, de gedachte dat iemand dit met zorg en aandacht en natuurlijk liefde voor je heeft uitgezocht. Daar kan onze reactie niet tegen op.

groet Pauline

Home and Lifestyle zei

Wat heb je toch een lieve man, dat hij precies weet waar hij je blij mee kan maken en het dan vervolgens ook doet! Een prachtige lampetkan en ook nog eens een oudje...ik zou er niet teveel mee sjouwen, want je moet er niet aan denken dat je de kan uit je handen laat vallen! Ik kan me voorstellen dat deze kan je dierbaar is....nog heel lang van blijven genieten!!

Een hele fijne dag en lieve groetjes, Ingrid

Bizzy @ home zei

Wat een bijzondere lampetset. Erg chique en romantisch met de vogeltjes erop.
Groetjes, fijne dag: lekker genieten van het mooie weer.
Renny

Pierelantijntjes zei

Tjonge Ria, Wat ontzettend mooi. Ik had het nog nooit gezien maar ik zou hier zo verliefd op kunnen worden. 't is een plaatje, en ik vind het erg leuk om ook de rest van het servies een keer te zien.
Het beloofd vandaag weer een heerlijke dag te weorden, dus geniet ervan en tot de volgende keer.
Lieve groet van Ester

Anoniem zei

Hoi Ria,

Mooi hoor, zo'n lampetstel!
Vind ik ook altijd zo leuk!Maar helaas heb ik er geen meer op dit moment! Ik gebruik de kannen meestal om er bloemen in te zetten. En dan gaat er weleens wat stuk.
Dat mag bij deze niet gebeuren hoor!!Daar zal ook wel een prijskaartje aangehangen hebben!

Fijne lentedag, moet je werken?geeft niet.
De mensen zijn zo anders als de zon schijnt.
Weet er alles van, ik was jarenlang bedrijfsleidster in winkel!! Maar wel gezellig, dat contact met mensen!!

Groetjes Thea

Loveforpiemonte zei

Tja wat moet je hier nu op zeggen, ik vind hem geweldig en helemaal gaaf dat je er ook nog 2 zeepbakjes bij hebt uit die periode zie je dat niet veel meer. Nice..
Groetjes Madelon

André en Inka. zei

wat een schitterende lampetstel en,wat lief van manlief.

hele fijne zonnige dag,lieve gr inka en andre

monique zei

Hoi wat lief van je mannetje zeg. Echt met liefde en zorg uitgezocht. Ik vind het erg mooi staan op je kastje. Fijne dag nog

MODERN COUNTRY zei

Good morning Ria!

I want to thank you from the bottom of my heart, from every word that you leave me!! You are so incredible positive and nice, you are a wonderful blogfriend!!

Your man is one of a kind, giving you such a nice surprise. The waterjug is beautiful! Lovely decorated as well. I love collecting too, it is a tremendous rewarding "habbit" :)) Well, what does your husband say abut it? Mine are just shaking his head :) But regardless he follows me everywhere when I am hunting new treasures :)

Have a beautiful day!
Aina

Corinne zei

Hoi Ria,

Wat heb je een mooi lampetstel zeg. Echt heel mooi met die vogeltjes. Ik ben ook wel benieuwd naar je servies. (Ik heb ook een lampetstel, zal het binnenkort ook eens laten zien)

Mijn servies is van Mosa Maastricht. Ik heb geen idee of het verder nog een naam heeft. Ik ben er in ieder geval niet achtergekomen. En of het al oud is of niet, dat zou ik ook niet weten. Ik ben er in ieder geval heel blij mee en elke dag kijk ik er met veel plezier naar.

Geniet van deze mooie dag!
Groetjes,
Corinne

~*~ saskia ~*~ zei

Een prachtig lampetstel, die goede man kon er wat van !! Ik bedoel Regout..... Een heerlijke, zonnige donderdagmiddag, lieve Ria! x

Marijke zei

Wat ontzettend leuk en lief van je man. Ik vindt het ook prachtig! Mijn manlief moest eerst niks hebben van al die prulletjes maar nu geloof ik dat hij er wel aan begint te wennen! Zelf de paastak vondt hij erg mooi..gelukkig maar!

Fijne middag, liefs Marijke

Loveforpiemonte zei

Even naar aanleiding van je lieve berichtje op mijn blog. Tis toch geweldig he. Vind het zo leuk allemaal. En hoe lang zijn we nou bezig!!!! Wil je wel even een reuze compliment geven hoe je het allemaal bij kan houden. Jij hebt je eigen zaak, je man en de honden (enne die auto!! GAAFFF) en vind altijd tijd om berichtjes te plaatsen en iedereen op te beuren PETJE AF!

Unknown zei

Hoi Ria, wat een prachtig lampet stel zeg, en dat het na zoveel jaar nog helemaal gaaf is,dat is natuurlijk helemaal bijzonder. wees er maar zuinig op.groetjes Anneke

Mayflower zei

Hoi Ria, wat een plaatje en wat bijzonder hè dat hij op een paar haarscheurtjes na helemaal gaaf is. Ik vind de afbeelding met de vogeltjes zo prachtig, ik kan me voorstellen dat je hier blij mee bent en het een ereplaatsje heeft gekregen.
Bedankt ook voor je altijd weer lieve reacties op mijn blog.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Rianne zei

Ontzettend mooi en dan te bedenken dat je waarschijnlijk de zoveelste in de rij bent die ervan geniet! Al zo oud en nog gaaf, super!
Geniet van het weer!

Hannekie(Sisterly) zei

wow wat mooi. en zo een mooie aparte vorm. helemaal super zeg. wat een lieve man heb je :)
gr hannie

Stina zei

Lovely old things. I like it.:-) Hug Stina

Rosemary and thyme zei

You got some nice things!

What a sweet husband!

Tove

Unknown zei

It's all just so lovely Ria! Looks great!

:) T

@nne zei

Lekker, ga het zeker uitproberen (de baba's).Liefs, @nne

Thamar, zei

hoi Ria

Ik heb deze ook, alleen het zeepbakje heb ik niet. Hij stond bij mijn moeder op zolder en zij dacht dat het van haar oma was geweest. Hij is leuk he. Ik zal hem ook weer eens tevoorschijn halen.

gr Thamar

Anoniem zei

Hoi Ria
Dank je wel over mijn reactie:)
Vandaag ook ik ontving een post van Pasta&Present.ik ben zeer tevreden:)Jaa vandaag buiten is zeer warm was 20 graden maar morgen regen??pfff
Leuk avond:)
Groetjes Kara Blanc

Carre zei

Een prachtig lampet.ik heb nog nooit gezien hij.ik kan niet geloven dat 1880 jaar maar pure als nieuw en mooie kleur charme volgestjes.ik graag briun dan blauw:)

Josephine zei

Geweldig Ria, het is werkelijk een schoonheid, zo lief met die vogeltjes er op. nE best bijzonder dat het stel nog helemaal compleet is en gaaf. Het is toch al erg oud en meestal zijn dit soort stellen flink gehavend. En je hebt een geweldige man zeg, die dat zo helemaal in z'n eentje voor jou heeft gekocht, erg lief. Echt iets om dagelijks van te genieten...

Nog een fijne avond
Lieve groet, Josephine

Purperpolletje zei

En o, ik zie het al, je wil gewoon asap 100 volgers...

Purperpolletje zei

Jahaaa, beetje slijmen jij, hè? (op mijn blog...) Ik zal je maar gauw gaan volgen, voor je teleurgesteld wordt in mijn liefheid! En nee, je krijgt geen verwenpakket van mij, je wordt al genoeg verwend door Rein! Niet zeuren, jij!

Catherine zei

hi Ria
you found little treasures!i lik the photo of your dog , he looks very cool!!!hugs catherine ( thank you for all your visits)

Bonjade zei

Wat ik ervan vind.....???
Top natuurlijk, super.......
Oh wat mooi weer.
Fijne avond

kienkele zei

Hoi Ria, nou ik vind em prachtig hoor. Heb zelf ook een ouwetje, die is van de oma van m´n lief geweest en die verhuist regelmatig naar een ander plekje. Op dit moment is het de badkamer. Wat vreselijk lief dat je man dit helemaal zelf voor je had bedacht!
Fijne avond nog en voor straks welterusten, lieve groetjes, tineke

Pearl zei

Beautiful pattern and so sweet! Lucky girl, have a great night. Warm regards,Pearl

koralee zei

What lovely dishes...I adore the sweet birds on them all. Enjoy!

Deb zei

So lovely! Yes, I did look at your white kitchen,very nice! I would like black countertops also, I just love your kitchen pendant light! Enjoy your weekend!

Anoniem zei

Wat een prachtig lampetstel zeg, je hebt een mannetje met smaak ;)
En die vorige foto's zijn ook geweldig, ik kan daar ook zo van genieten als je de hond heerlijk ziet genieten van het eerste lentezonnetje!
Lieve groet, Sonja

Unknown zei

Gorgeous bowl and jug, and cute pics! Have a sweet day!

Anoniem zei

Prachtige lampetkan, meid!
Maar ... de foto van het hondenblogje hieronder vind ik helemaal top!

Alvast een fijn wiekent toegewenst!

groetjes Sas

Stina zei

Oh, your dogs are so fine. Lovely!:-)
Hus Stina

Manja, Brocante de Knotwilg zei

hallo Ria, bedankt voor je berichtje,
Mooie lampetkan, deze heb ik in het roze
of oud rood decor
ik hou er ook zo van dat oude serviesgoed
het blijft mooi fijn weekend
groetjes Manja
Brocantedeknotwilg

I. zei

Nee, hoor, we zijn 12 jaar geleden getrouwd! De jurk hangt op een oude paspop en dient ter decoratie en ter herinnering...
Fijn weekend!

bellaboo zei

I LOVE your jug and bowl set! I have one like it in a rose pattern.It sits on my pine dressing table.Love your pictures of the dogs too! thanks for popping in to see my blog.
Have a lovely weekend.

Bellaboo :o)

Les Cotrions zei

Hello Ria! I don't envy you...I hate dentists...my ex-husband is a dentist...but it's not this the reason! Beautiful toilette stuff you show! May be you cannot believe it, but I hadn't time to read my magazine yet! Hope in the week end!
Have a nice Saturday!
Hugs
Vale

Carolyn zei

Hello Ria,
That is a lovely set -nice gift! Thank you for visiting me and I just bacame your 101st follower.
Have a good weekend,
Carolyn

Janet zei

haha,ook nog op??
Welterusten voor straks...
Gr.Janet

Janean zei

Ria, heel mooi. Ik houd van het bruin en blanke met vogelmotief.

U krijgt een goede volgen! yay! gelukwens. :)


Ria, very beautiful. I like the brown and white with bird motif.

you are getting a good following! yay! congratulations. :)

Kom Achterom zei

Oh wat heb jij een mazzel zeg!!!!
super mooi en petrus dan heb je ook wat!!!
Nou geniet er dit weekend maar heerlijk van
ga ik ook doen ik heb gehaakte kleedjes en een sprei op de kop getikt en ga deze tot bankkleed en kussens omtoveren
Ik laat jullie het resultaat zien op de site
Mijn vingers jeuken om te beginnen.
Moet alleen alles op de hand erop naaien dat wordt een heidens karwei denk ik
een heel fijn weekend
lieve groet Yolanda