woensdag 10 maart 2010

De Boekenmolen........


Dolblij waren we toen we de veiling hadden gewonnen op Ebay.................een heuse echte engelse boeken molen.................

Het duurde even voordat ie in Nederland was maar.........we waren niet thuis dus we moesten hem op het postkantoor ophalen......................en daar begon het,de verpakking was intact maar alles rammelde................pfffffffffffffff we kregen het spaans benauwd en keken elkaar aan !

Terug sturen was een optie maar we hadden hem al betaald dus..........wat doe je dan??

Wij hebben besloten hem toch maar mee naar huis te nemen,thuis snel uitpakken..en tja............het was een drama!! alle latjes waren stuk .hij was zelfs van zijn draaipoot afgebroken.....................snik...............slik...................maar na wat heen en weer gemail met die engelse verkoper mochten we hem op zijn kosten laten repareren .................wij naar een goede restaurateur.......en na een paar weken was ie weer helemaal in orde !!

Een plaatje.....................vinden jullie niet ??  

En zoals wij zijn bovenop weer een aantal verzamelingen......................

Een leerdam ribbel vaasje van copier, bakelieten doosjes een met onderzettertjes erin, een theater kijkertje,een verkade kwartet spel,houten puzzel,oude rieten flesjes,een oud frans jampotje,een vergrootglas met oude foto,...en een rare doos in de vorm van een lancet met ribbels ,tinnen muntjes uit de oorlog ,een oude verzilverden boekenlegger met een lief konijntje,en als laatste onze overleden hond Dustin ............deze hadden we uit het asiel gehaald wisten niet hoe oud ze was toen ze kwam maar het was een dotje die toch een jaar of 7 bij ons is geweest.....ach Dustin.....................wat missen we haar !

Pfffffffffff wat een hoop op zo'n klein stukje........................zoveel dat je het mooie ingelegde blad niet eens meer ziet ! bedenk ik me nu..............


Tot zover mijn post voor vandaag ,geniet van de zon allemaal ,lekker de tuin in en naar buiten.......ga ik wel de bloemetjes verkopen vandaag op naar onze winkel tis al laat !!

Lieve groetjes ...............Ria

31 opmerkingen:

Twa zei

Nou, nou, het had even wat voeten in de aarde, maar je kastje staat! En gelijk goed ingericht natuurlijk.
Geniet van je kastje hoor!
Groetjes Antoinette.

Karin zei

Waat een leukerd, daar kun je heel wat boeken in kwijt en het staat ook zo gezellig. Goed dat je hem weer netjes op hebt laten knappen!
Fijne dag, Karin

Home and Lifestyle zei

Wat zul je gebaald hebben, maar uiteindelijk is er gelukkig toch een goede oplossing gekomen! Je kunt er veel boeken op kwijt zie ik...bij mij staan ze boven op zolder hi hi! Maar mijn woonbladen niet hoor, die wil ik dagelijks om mij heen hebben, dus ook beneden!

Succes met de verkoop en een fijne dag!

Lieve groet, Ingrid

Oude lappen zei

Ria, hij is prachtig, dit staat ook al jaren op mijn verlanglijstje. Het is zo praktisch en je kan het dan nog als tafeltje gebruiken ook ...
Mooi zeg!
groetjes liliane

Anoniem zei

Nou zeg dit is zekers prachtig,nog nooit zoiets gezien,maar wat gaaf voor je boeken en je mooie verzameling erop,fijn dat je het op zijn kosten mocht laten maken,nou ik hoop dat je een hoop bloemetjes gaat verkopen,ik ga mijn pony verzorgen en het huis soppen,fijne dag,lieve groet Joke.

Mayflower zei

Wat leuk Ria een boekenmolen en gelukkig dat dit allemaal goed afgelopen is, want het is een plaatje en je heb het weer mooi gestyled met allemaal herinneringen. Wat een lief koppie heeft Dustin, kan mij het gemis zo voorstellen, zo'n beestje sluit je toch meteen in je hart. Onze Collie Roxy is vorige week 13 jaar geworden, maar ik moet er niet aan denken hem te moeten missen.
Maak de mensen vandaag maar weer blij met al jullie blommen.
Lieve groet, Mea

kienkele zei

Ooooh Ria, wat een plaatje, daar heb je geluk mee gehad dat je die kon bemachtigen. Ik neem maar aan dat je ook een echte boekenliefhebber bent? Ook je verzameling die erop staat is prachtig, heerlijk allemaal van die dingetjes met een verhaal of emotionele waarde: ik hou daar van! Fijne dag, enneh, hier geen zon vandaag, het is zwaar bewolkt, maar geniet jij er maar van! lieve groet, Tineke

~*~ saskia ~*~ zei

Wat prachtig zo een boekenmolen! Die zie je niet vaak meer... Wat fijn en netjes van die goede meneer daar dat jullie h'm mochten laten repareren! Een gezellig hoekje in je huis erbij!!
Een zonnige woensdag!! Heerlijk he?!!

Pierelantijntjes zei

Wat leuk, ik had er nog nooit van gehoord. Fijn dat het nog te repareren was en op kosten van de verkoper. Altijd vervelend als zoiets gebeurd. Mooie spulletjes staan er ook op.
Groetjes van Ester

Rianne zei

Prachtig en super dat jullie het hebben kunnen oplossen met de verkoper. Nu kunnen jullie mooi genieten van de boekenmolen!
Groetjes en een zonnige dag nog!

Claudia Leertouwer zei

Geweldige aanwinst Ria! Het zal wel lekker lopen in de winkel nu iedereen de voorjaarskriebels krijgt met dit zonnetje. Groet, Claudia

by kuzz zei

Stjonge Ria wat een verhaal, maar gelukkig is het allemaal goed gekomen en kun je nu genieten van je boekenmolen!
Ps en je pakketje is onderweg!
liefs, Erna

Bonjade zei

Zo zeg wat een aardige koper was dat dan. Dat zulke mensen nog bestaan...heerlijk.
Kreeg je al die mooie boeken er nu gratis bij?
Fijne avond

Bizzy @ home zei

Mooie boekenmolen, helemaal door het verhaal erachter;)
Groetjes Renny

lia zei

O, jee dat was dus schrikken. Ja de post gaat ook niet altijd voorzichtig om met pakjes, maar gelukkig kon je het laten restaureren. Staat heel leuk.

Veel plezier ervan

groetjes Lia

Hannekie(Sisterly) zei

wat mooi zeg die molen. echt heel appart. fijn dat het goed gekomen is
gr hannie

Kom Achterom zei

Oh een engelse boekenmolen!!!!!!
Ik ben helemaal jaloers hoor
Pfff je hebt wel een unieke aanwinst hoor.
Super gaaf voor je!
he was Dustin een frieze stabij?
Wij hebben er 2 genieten hoor schatten zijn het.
Verder heb ik nog een vraag aan je.
Ik heb heel veel reacties gehad over mijn geschilderde paaseieren en heb besloten om er een give away van te maken omdat ik het heel erg leuk vind dat iedereen zo vrezelijk aardig en leuk reageert en ook zo snel.
Had ik nooit verwacht.
Zou je bij mij willen kijken of ik dit zo goed heb aangekondigd in mijn nieuwe bericht?
Ik hoop het wel.
In ieder geval alvast bedankt en tot de volgende keer!
Gek hé bij jou heb ik altijd het idee dat ik je ken, komt denk ik omdat ik me op je site zo thuis voel.
Vind het wel bijzonder hoor zo'n blog, je krijgt er in een keer heel veel mensen bij waar je op een bepaalde manier contact mee hebt.
Nou tot snel hoop ik
Yolanda

Janean zei

ria...it is very beautiful and you made it "yours!"

Kom Achterom zei

Ha Ria

Hé hé ik was even met mijn dochter naar de kapschuur waar ik werk om nog wat hartjes te zagen. Donker hoor in het bos.
Super dat je mijn Give away zo bij jou plaatst.
Heeel erg bedankt daarvoor.
Vind het steeds leuker worden en jou boekenmolen wordt bij elke bezichtiging mooier.
Nou alvast een fijne avond hoor en tot snel
Yolanda

Loveforpiemonte zei

Jeetje Ria wat een verhaal, wat zullen jullie geschrokken zijn. Fijn dat het zo opgelost kan worden want niet iedereen is even netjes weet ik uit eigen ervaring. Dustin ziet er lief uit zeg, jammer dat jullie hem moeten missen, maar herinneringen pakt niemand je af.
Liefs Madelon

Miss Gracie's House zei

Ria,
I really like your spring display below...very pretty!
I added a translator for you:)...hope it works!
Have a great day!
Rene'

Les Cotrions zei

Your bookcase is so beautiful and books are so decorative! They give a warm atmosphere!
I'm looking forward receiving the magazines!
Thank you!
Vale

Jolanda zei

He Ria,
Wat een prachtige boekenmolen, ik ben jaloers... Maar wat een schrik toen je 'm kreeg, kan me voorstellen dat je goed baalde. Maar het is allemaal goed gekomen. En je lieve hond er bovenop...zo is hij er altijd een beetje bij, kan ik me helemaal voorstellen. Lieve groetjes Jolanda

Sylvia zei

Wat een prachtige boekenmolen !
Fijn dat alles in orde gekomen is.
Spijtig van je Dustin, je hecht je zo aan dieren, ik had dat ook met mijn 2 katten die overleden zijn, ik mis ze heel erg.
Groetjes,
Sylvia

vosgesparis zei

daarom hou ik nou zo van eBay, de meeste verkopers zijn serieus met handelen, ik wil je trouwens ook eens bedanken voor al je vriendelijke berichtjes op mijn blog ;)

FEDERICA zei

Just a quick note to wish you a good day!
Federica
xoxo
P.s. Another beautiful giveaway tomorrow on Sweet as a Candy!

Thamar, zei

hoi hoi

Ik durf het niet zo goed aan om grote aankopen te doen via ebay. Ik koop wel regelmatig wat scrapbook spulletjes via ebay. En dat is tot op heden goed verlopen.
Maar het boekenkastje is erg mooi, jammer van Dustin. Ik heb drie hondjes die er niet meer zijn, maar nu hebben we er weer twee en ik geniet elke dag van ze.
gr Thamar

@nne zei

Ronduit schitterend. Gelukkig dat hij hersteld kon worden! Een vriendin kocht ooit een servies via e-bay, en dat was helemaal in gruzelementen toen ze het uitpakte. Veel plezier met jullie boekenmolen, @nne

Catherine zei

Nice book mill, easy to make a reading corner!

Antonia zei

Wat een schitterende boekenmolen Ria. Fijn dat het allemaal zo goed is opgelost. En de inhoud is ook niet mis, ik zie heerlijke titels staan! Onze tuin is eigenlijk pas echt mooi in juni. Nu ziet het er een beetje troosteloos uit. De tuin is ook niet gigantisch hoor maar gedeeltelijk wel heel bewerkelijk. En mijn werk en huishouden gaan natuurlijk ook gewoon door. Het is wel fijn hoor om lekker wat te rommelen in de tuin. En af en toe kom ik natuurlijk even bij je langs! Lieve groet Anja

Pretty Zesty zei

Love your bookcase!